Ostatnio mieliśmy przyjemność współpracować dla renomowanego producenta zbiorników i urządzeń dla różnych gałęzi przemysłu. Zlecił nam zapakowanie owalnych zbiorników wykonanych z kwasówki. Ze względu na rozmiary i wartość tych zbiorników, kluczowe było zastosowanie odpowiednich technik pakowania, które zapewnią ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i korozją podczas transportu morskiego.
Projekt ten wymagał nie tylko precyzyjnej logistyki, ale również właściwego podejścia do optymalizacji kosztów i przestrzeni ładunkowej. Dzięki ścisłej współpracy z klientem oraz naszym doświadczonym zespołem, udało się stworzyć plan pakowania, który pozwolił na efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a jednocześnie maksymalnie zabezpieczył ładunki.
Naszym zadaniem było zapakowanie 27 dużych zbiorników przemysłowych, które mają być przetransportowane drogą morską do jednego z krajów Ameryki Północnej. Każdy zbiornik charakteryzował się dużymi wymiarami, co stanowiło istotne wyzwanie logistyczne. Zbiorniki, przeznaczone do pracy w przemyśle spożywczym, wykonane były z blachy kwasowej, co wymaga szczególnego zabezpieczenia przed korozją oraz uszkodzeniami mechanicznymi.
Transport tych zbiorników wiązał się z koniecznością spełnienia kilku kluczowych wymagań. Przede wszystkim, musieliśmy zapewnić, że zbiorniki będą chronione przed wszelkimi możliwymi uszkodzeniami, które mogłyby wystąpić podczas transportu morskiego, zarówno w trakcie załadunku, rozładunku, jak i w czasie samego rejsu. Drugim istotnym wymogiem było zabezpieczenie zbiorników przed działaniem wilgoci, co jest szczególnie ważne podczas długotrwałego transportu przez ocean. Wilgoć mogłaby bowiem prowadzić do korozji, co w konsekwencji mogłoby wpłynąć na funkcjonalność i trwałość zbiorników.
Pierwszym krokiem w naszym procesie pakowania było przygotowanie zbiorników do transportu. Zbiorniki były grupowane po 2 szt. a następnie umieszczane na zaprojektowanych i zbudowanych przez nas 6-metrowych platformach. Aby unieruchomić zbiorniki i zapobiec ich przesuwaniu się podczas transportu, zastosowaliśmy system pasów i klinów. Pasy zostały starannie zamocowane, aby zabezpieczyć zbiorniki na platformach, a kliny umieszczono w strategicznych miejscach, aby dodatkowo wzmocnić stabilizację ładunku.
Kolejnym istotnym krokiem było zabezpieczenie zbiorników przed wilgocią, co jest kluczowe podczas długotrwałego transportu morskiego. W tym celu użyliśmy absorberów wilgoci, które zostały równomiernie rozłożone. Absorbery te są zaprojektowane do pochłaniania wilgoci, co zapobiega kondensacji i powstawaniu rdzy.
Następnie przystąpiliśmy do zabezpieczenia obrzeży zbiorników. Krawędzie ładunków zostały dokładnie osłonięte specjalnymi materiałami ochronnymi, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń podczas transportu.
Po zabezpieczeniu krawędzi przystąpiliśmy do pakowania zbiorników w specjalistyczną folię, która w połączeniu z absorberami wilgoci tworzy pakowanie vacuum (pakowanie próżniowe). Ta metoda pakowania polega na usunięciu powietrza z opakowania, co dodatkowo zabezpiecza ładunek przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Folia vacuum stanowi barierę ochronną, która chroni zbiorniki przed wszelkimi czynnikami zewnętrznymi podczas transportu.
Na koniec, zabezpieczone zbiorniki zostały umieszczone w skrzyniach wykonanych z płyt OSB.
Wszystkie materiały użyte do konstrukcji skrzyń posiadają niezbędne certyfikaty, co gwarantuje ich zgodność z międzynarodowymi standardami transportowymi. Dzięki temu zapewniliśmy, że nasz ładunek dotrze do Ameryki w nienaruszonym stanie, gotowy do instalacji u klienta.
Projekt ten jest doskonałym przykładem naszej zdolności do realizacji skomplikowanych zadań logistycznych i dowodem na to, że jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom.